Haal meer (business) uit je Instagram

Instagram is een van de snelst groeiende sociale netwerken. Het is dus een perfecte plaats om jouw (potentieel) publiek te bereiken en jouw bedrijf of organisatie te promoten.
Maar hoe begin je eraan?
Wij delen vijf tips om goed uit de startblokken te schieten.

 

1. Kies voor een bedrijfsaccount

Met een bedrijfsaccount ben je beter bereikbaar én kun je statistieken bekijken. Je krijgt een overzicht van demografische gegevens van volgers, de beste tijdstippen om berichten te plaatsen en je ziet welke foto’s het best scoren.

2. Maak foto’s met je camera, niet met Instagram

Instagram draait om leuke plaatjes. Helaas zijn de mogelijkheden van Instagram beperkter dan de camera-app op je telefoon als het gaat over foto’s maken en bewerken. Daarom neem je best kiekjes met je camera-app, die je vervolgens importeert met Instagram.

3. Vermijd promoplaatjes

Als je uitsluitend kiekjes van je producten toont, zal je snel volgers verliezen. Gun je volgers liever een blik achter de schermen, of geef je bedrijf een gezicht: stel de nieuwe stagiair voor, of maak een grappige foto tijdens de teambuilding.

4. Strik de jeugd met je Instagram Stories

Met Instagram Stories kun je langere verhalen vertellen door meerdere foto’s na elkaar te tonen, al dan niet opgesmukt met emoji’s, muziek en GIF’s. Stories doen het uitstekend bij het jonge volkje en verdwijnen automatisch na vierentwintig uur.

5. Maak een planning op

Natuurlijk heb je ook nog wat anders te doen dan godganse dagen te Instagrammen. Met handige tools zoals Hootsuite, Later of Planoly kun je je posts op voorhand klaarzetten, om automatisch gepubliceerd te worden op tijdstippen die jij kiest.

 

Meer punch geven aan je (zakelijke) communicatie?

Schrijf je voor je job wel eens een blogpost, een rapport of een tekst voor een flyer? En kost je dat bloed, zweet en overuren? Dan hebben wij goed nieuws voor jou. Zakelijk schrijven kun je leren.

Ontdek hier ons trainingsaanbod: praktisch, doelgericht en toegankelijk voor iedereen, ongeacht je sector of niveau.

 

Cursussen op maat 

Je gelooft dat een cursus ‘zakelijk schrijven’ interessant voor je (bedrijf of organisatie) is, maar vindt niet meteen wat je zoekt? Wij denken met plezier mee om een training op maat, afgestemd op jouw noden en niveau, die van je medewerkers, je vereniging of je bedrijf ineen te boksen. Dat kan individueel of in groepjes van maximaal 12 deelnemers, van korte workshops tot intensieve meerdaagse opleidingen: niets is onmogelijk.

Een kleine greep uit de workshops en cursussen die we regelmatig op aanvraag geven:

  • speech schrijven
  • spelling en grammatica (dagopleiding)
  • spoedcursus spelling
  • rapporten en nota’s schrijven
  • brieven en e-mails schrijven
  • helder schrijven
  • werve(le)nd schrijven
  • zakelijk bloggen
  • webteksten schrijven
  • storytelling: het verhaal van je bedrijf in beeld
  • social media: vergroot je fanclub

KNOPJE VERTEL ME MEER